By - admin

Mindfulness gebaseerd programma

Mindfulness gaat helemaal over aanwezig in het moment. Het kan dagelijks worden beoefend en ontwikkeld tot een kunstvorm. Mindfulness is beschreven als een staat van bewustzijn zonder oordeel door Amerikaanse psychiater en auteur Norman Vincent Peƫle. Mindfulness gaat er alles aan om aanwezig te zijn, aandacht te schenken, te observeren zonder te oordelen, en het loslaten van bijlage. Hierin zullen we onderzoeken wat mindfulness is en hoe het in het dagelijks leven kan toepassen.

Mindfulness gebaseerd programma

Veel mensen zijn gekomen om aan mindfulness te denken als meditatie, maar de twee zijn heel anders. Veel mensen die zijn gekomen om aan meditatie te denken, omdat een lichaamspraktijk op deze pagina hebben geschreven met hun eigen woorden, onthullen veel interessante feiten over meditatie die je misschien niet anders hebt opgemerkt. Wanneer mensen praten over mindfulness-meditatie, verwijzen ze er meestal naar als een manier om hun eigen zelfbewustzijn te verdiepen. Ze willen meer weten over zichzelf en hoe ze een minachtend leven kunnen leiden. We zullen enkele van de vele manieren verkennen dat Mindfulness Meditation ons kan helpen.

Een van de sleutels tot het verkrijgen van Mindfulness is om zich te concentreren op iets zonder te oordelen, zeggend dat ik dat ben, dit is, dat wil zeggen, dat is het, het is of ik. Een lichaamsbeweging die u helpt bij het winnen van bewustzijn wordt Mindfulness-meditatie genoemd. Veel mensen die mindfulness zijn gekomen als een belangrijk onderdeel van hun leven hebben de prachtige voordelen ervaren die het heeft op hun gezondheid, hun relaties, hun productiviteit, hun creativiteit, hun zelfvertrouwen en hun gezondheid en fitness. Wanneer je in het huidige moment bent, ben je meer open om te krijgen wat je uit het leven wilt. Wanneer je elke dag mindfulness oefent, zul je meer manieren vinden en middelen om te krijgen wat je wilt uit je leven.

Mindfulness oefeningen voor directe rust.

Veel van de stoornissen en de omstandigheden waaraan we vandaag lijden, zijn het resultaat van zich niet bewust zijn van onze omgeving en onszelf op het werk. Terwijl je werkt, wordt je omringd door afleiding en stress van kantoorpolitiek, technologische technologie, persoonlijke problemen en verschillende andere bronnen. Naast je afleiding en stress, werk je waarschijnlijk zonder veel aandacht. Met Mindfulness Meditation kun je je bewust worden van je omgeving en jezelf tijdens het werk. Je hebt meer kans om je aandacht te trekken als je aandacht besteedt aan het huidige moment.

Velen van ons weten hoe moeilijk het kan zijn om gefocust te blijven op wat we doen terwijl afleiding in overvloed aanwezig is. In de loop van de dag kunnen we onszelf dagdromen, dag dromen, angstig, verveeld, prikkelbaar, gefrustreerd, ongeduldig of verdrietig voelen. Wat we soms niet herkennen, is dat dit allemaal tekenen zijn die we in de staat van nieuwsgierigheid leven. Wanneer we in de staat van nieuwsgierigheid leven, ervaren we een staat van actieve ontspanning, een staat waarin we minder kans hebben op dingen, mensen of dingen die sterke sensaties oproepen.

In de loop van een typische dag, kunt u merken dat u gevoelens ervaart zoals woede, angst, frustratie, droefheid of verveling. Het goede nieuws is dat deze gevoelens vaak voortkomen uit zeer betrokken geesten. Een opmerkzaamheden-gebaseerd stressverminderingsprogramma helpt je te leren om je dagelijkse momenten van verhoogde emotie te ervaren door een duidelijke focus op je adem. Terwijl je leert om je adem te ervaren als een bron van bewuste aandacht, leert je de emotionele gewaarwordingen op te merken die zich voordoen als reactie. Terwijl je blijft oefenen met Mindfulness-meditatie, ontwikkel je een verhoogd bewustzijn van je lichaam en je emoties.

Het doel van de training

Het doel van op mindfulness gebaseerde programma’s is om je geest te trainen om te reageren met kalmte, vriendelijkheid en mededogen als het zin heeft dat een andere persoon, plaats of ding aandacht krijgt. Wanneer u bij een opmerkelijk programma bijwoont, zal de leraar u begeleiden terwijl u zit of comfortabel in een comfortabele stoel ligt. Je wordt dan aangemoedigd om te zien hoe je ademt. Als je het gevoel hebt dat je gedachtepatronen uit de hand zijn, kun je ervoor kiezen om je ogen te sluiten of te focussen op een mantra. Beoefenaars zeggen dat het doel van de meditatiepraktijk niet is om naar de mantra te staren, maar om gedachten tot stand te brengen, om aanwezig te blijven, om op te staan, te ontstaan en te vervagen.

Een op mindfulness gebaseerd programma is niet hetzelfde als een dure of tijdrovende professionele yoga- of meditatieklasse. In feite kunt u onmiddellijk beginnen met het ontwikkelen van de mindfulness. Gewoon rustig zitten en kijken hoe je adem inkomt en uit gaat is een uitstekende manier om mindful te worden. In de loop van de tijd, met een consistente praktijk, zul je merken dat je minder gestrest en meer in staat bent om de wereld te ervaren zonder te reageren. Dit kan een diepe impact hebben op hoe u het leven ervaart.